طول درمان هر نوع جراحی پلاستیک قوانین و محدودیت‌های خاص خود را دارد، اما قوانینی وجود دارند که بعد از هر نوع جراحی پلاستیک، پیروی از آن‌ها ضروری است. از بزرگ کردن سینه گرفته تا کوچک کردن شکم، اگر جراحی پلاستیک داشته‌اید یا قصد آن را دارید، پس از جراحی و در طول درمان باید این نکات را رعایت کنید تا مدت طول درمان افزایش نیابد و آسیب‌هایی که در اثر جراحی به بدن وارد شده، به طور کامل ترمیم شوند. 


تا یک روز پس از جراحی تنها نباشید

پیروی از این قانون اهمیت زیادی دارد و یک عامل پیشگیری کننده است. تا 24 ساعت پس از جراحی پلاستیک، باید یک فرد بزرگسال همراه‌تان باشد تا اگر تصادفا زمین خوردید، زمان را از دست دادید یا بیش از حد دارو مصرف کردید، به شما رسیدگی کند یا اگر نیاز به مراقبت پزشکی بود، شما را به نزدیک‌ترین بیمارستان برساند. 


استراحت کنید تا اثرات داروی بیهوشی از بین برود

با این‌که چند ساعت پس از جراحی پلاستیک حال‌تان بهتر می‌شود و آگاهی‌تان را کم کم به دست می‌آورید، ممکن است اثرات داروی بیهوشی تا 72 ساعت باقی بماند. به همین دلیل استراحت کردن یکی از عوامل موثر در طول درمان است. تا زمانی که اثرات داروی بیهوشی کاملا از بین نرفته است، فشار آوردن بیش از حد به بدن می‌تواند خطرناک باشد. بگذارید همراه‌تان در مدتی که در دوره‌ی بازیابی هستید، در انجام کارهای روزانه به شما کمک کند و به این شکل، می‌توانید به اندازه‌ی کافی استراحت کنید تا بدن کاملا بازیابی شود. 


مایعات زیاد بنوشید

هر چه بیشتر آب بنوشید، داروهایی که در فرایند جراحی وارد بدن‌تان شده‌اند زودتر دفع می‌شوند. هم‌چنین نوشیدن آب کافی فرایند ترمیم را بهبود می‌بخشد و بدن زودتر بازیابی می‌شود. 


دردهای ناشی از جراحی پلاستیک با استفاده از داروهای ضد التهاب و دیگر داروهایی که جراح تجویز می‌کند آرام می‌شوند.

کنار آمدن با درد

میزان درد پس از جراحی پلاستیک برای بیماران مختلف، متفاوت است و به میزان آسیب‌دیدگی در اثر جراحی بستگی دارد. این دردها موقتی هستند و با استفاده از داروهای ضد التهاب و دیگر داروهایی که جراح تجویز می‌کند آرام می‌شوند. این داروها ممکن است تا حدی بیمار را خواب‌آلود کنند و این کاملا عادی است، اما بهتر است هنگامی که داروهای ضد التهاب مصرف می‌کنید، از رانندگی کردن پرهیز کنید. هم‌چنین بهتر است کارهایی که نیاز به فعالیت‌های ذهنی دارند را به همراه‌تان بسپارید. اگر نمی‌توانید از دارو استفاده کنید، کمپرس سرد هم به کاهش درد کمک می‌کند. هم‌چنین استراحت کردن و داشتن خواب کافی در کاهش درد موثر است. 


جلوگیری کردن از عفونت

معمولا در جراحی پلاستیک برش‌هایی روی بدن زده می‌شود و زخمی که از این برش‌ها باقی می‌ماند، در معرض خطر عفونت قرار دارد. جلوگیری کردن از عفونت در ترمیم شدن زخم‌ها تاثیر زیادی دارد. با تمیز کردن زخم‌ها با یک ضد عفونی کننده‌ی قوی و عوض کردن باندپیچی، می‌توانید از بروز عفونت جلوگیری کنید. از آن‌جایی که تمیز کردن و عوض کردن باندپیچی برای خود بیمار سخت است، وجود یکی از اعضای خانواده یا یک پرستار، می‌تواند کمک زیادی بکند. ممکن است جراح برای جلوگیری از عفونت برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز کند. هم‌چنین بهتر است تا ترمیم شدن زخم‌ها، تا جایی که امکان دارد از دوش گرفتن خودداری کنید. 


ترمیم شدن زخم‌ها

از آن‌جایی که جراحی پلاستیک مستلزم ایجاد شکاف روی پوست است، زخم‌های جراحی اجتناب‌ناپذیر هستند. هم‌چنین ممکن است زخم‌ها ورم کنند و کبود شوند که در این مورد جای نگرانی نیست. این عکس‌العمل طبیعی بدن به زخم‌هایی است که روی آن ایجاد شده است. البته این‌که زخم‌ها کاملا ترمیم شوند اهمیت زیادی دارد. باید بدانید که ترمیم شدن کامل زخم‌ها زمان زیادی می‌برد و در این مدت، باید خوب به آن‌ها رسیدگی کنید. مرتب پماد زدن و مصرف به موقع داروها در ترمیم شدن زخم‌ها تاثیر زیادی دارند. پماد‌های ویتامین E  هم می‌توانند در سرعت فرایند ترمیم موثر باشند. 



ادامه دارد ...


منبع : Richardjbrownmd